Olemme sijoittaineet suodattimien pesulaitteistoon yli 60k € jotta pystymme tarjoamaan asiakkaillemme mahdollisimman laadukkaan ja ripeän lopputuloksen säästäen asiakkaan lompakkoa.

Painamalla kuvaa ylhäällä pääset videoon mistä näet pesuprosessin.

Hiukkassuodattimen tukkeutuminen ja sen aiheuttamat ongelmat moottoreille ovat lisääntyneet nopeasti.

Päästöjenvalvontajärjestelmässä oleva regenerointi-toiminto, jonka tarkoituksena on polttaa suodattimeen kertyneet hiukkaset ei useinkaan pääse käynnistymään johtuen liian lyhyistä ajomatkoista, liian matalasta pyörintänopeudesta sekä liian alhaisista lämpötiloista.

Vaikka regenerointi toimisikin ajon aikana tai se pakotettaisiin päälle diagnostiikan kautta, se ei kuitenkaan puhdista suodatinta täysin. Regenerointi ainoastaan polttaa osan nokipartikkeleista pois mutta suodattimeen kertyy silti tuhkaa, joka ei pääse poistumaan suodattimesta ja suodatin ajan myötä menettää virtauskapasiteettiaan ja tukkeutuu.

Carbon Clean DCS-17 järjestelmällä tukkeutuvat suodattimet voidaan puhdistaa irrallaan nopeasti ja tehokkaasti vain murto-osalla suodattimen vaihdon kustannuksista. Teemme suodattimille myös virtausmittauksen pesua ennen ja pesun jälkeen. 

Suurin osa suodattimista saadaan palautettua alkuperäistä vastaavaksi virtaavuudeltaan(olemme pesseet noin tuhat suodatinta ja niistä 2kpl olivat vioittuneet niin ettei pesemisestä ollut apua) mutta joskus suodatin on voinut vioittua/sulaa jolloin pesulla ei suodatinta saada enää toimivaksi. Näissä tapauksissa emme veloita itse pesun hintaa. Kauttamme saa myös tarvittaessa uuden suodattimen jos vanhaa ei pysty enää pelastamaan. Saamme tukkurilta tarvittaessa laadukkaita suodattimia jopa 24h sisällä tilauksesta. 

Pesuhinnasto

autoihin vm2003-> (euro4) 200

autoihin vm2009-> (euro5) 265€

autoihin vm2014-> (euro6) 360€

Hinnat pitävät sisällään itse pesun. Mahdollinen diagnoosi (130€), irroitus+asennus(riippuu automallista) ja dpf järjestelmän sopeutus,+vikakoodien poisto. Koeajo ja toiminnan tarkistus(130€) veloitetaan erikseen. 

Entä jos suodatinta ei saa pestyä?

Tämä ei ole yleistä, mutta kuitenkin mahdollista. Joskus suodatin voi olla sisäisesti vahingoittunut esim aikaisemmin tehdyistä pakkopoltto yrityksistä johtuen, eikä tätä välttämättä näe ulospäin kennojen päädyistä. Jos pesussa virtausta ei saada hyväksi ja todetaan suodatin vahingoittuneeksi, perimme keskeytyneestä pesusta 92€ tarkistusmaksun.

HUOM!

Laskemme tarjoukseen myös aina mukaan moottoriöljyn+suodattimen vaihdon. Tukossa oleva suodatin aiheuttaa dieselin kertymistä moottoriöljyn sekaan heikentäen öljyn voiteluominaisuuksia.

Kuinka kannattaa edetä?

Pelkän vikavalon ja vikakoodin perusteella ei vielä suodatinta kannata lähteä suoraan pesemään vaan ensin on suositeltavaa tutkia vika. Vikavalon voi sytyttää myös muut järjestelmän ongelmat kuten vialliset anturit, johdotukset tai muut toimilaitteet jotka estävät auton oman regeneroinnin. Myös sama vikakoodi voi tulla useammasta eri syystä eli teetä aina kunnollinen diagnoosi ennen pesuun tuloa. Näin vältytään turhilta töiltä ja rahan käytöltä. Tarjoamme Dpf diagnoosi pakettia hintaan 130€. Sisältää vianmäärityksen jonka jälkeen tiedämme DPF:n ja sen valvontajärjestelmän kunnon(moottorin muiden järjestelmien vianhaut veloitetaan erikseen). Tämän jälkeen pystymme antamaan tarjouksen korjauksesta. 

Voit toimittaa meille irtosuodattimen ilman ajanvarausta ja hoidamme pesun suodattimen saapumisesta jopa vuorokauden sisällä. Kun haluat koko paketin joka sisältää myös irroituksen ja asennuksen niin täytä alla oleva lomake. Vastaamme lomakkeen saatuamme pikimmiten tarjouksen ja aikatauluehdotuksen kera.

Yhteydenottolomake

Lähete irtosuodattimen pesuun

Nopeuttaaksesi pesuprosessia, voit täyttää ja lähettää alla olevan lomakkeen. Jos et täytä lomaketta etukäteen, valmistauduthan kertomaan lomakkeen asiat suodatinta tuodessa.