Esimerkki hintoja


6Vaihteinen dsg

260e. Sis huuhtelun, suodattimen ja öljyt

BMW vaihteistot 6HP19/21/26

370e. Sis öljypohjan suodattimella, huuhtelun ja öljyt. 

 

Automaattivaihteiston toiminnan ja pitkän käyttöiän kannalta on erittäin tärkeää vaihtaa vaihteiston öljyt ja mahdollinen suodatin säännöllisesti. Kaikki automerkit eivät ole määrittäneet suositeltua vaihtoväliä huolto-ohjelmaan ja tämä mietityttää monia auton omistajia että milloin öljyt pitäisi vaihtaa. DSG-, DCT- ja Powershift-nimitystä käyttäville kaksoiskytkinvaihteistoille huoltoväliksi on usein määritetty 60 tuhatta kilometriä. Perinteisille turbiinitoimisille tai CVT-automaateille hyvä vaihtoväli on noin 50-100 tuhatta kilometriä. Mitä raskaammassa käytössä auto on niin sitä tiheämmin öljyt kannattaa vaihtaa. 

Koneellinen automaattivaihteistojen öljynvaihto mullisti vaihteistojen huollon. Koneellisesti saadaan vanha, likaantunut ja ominaisuutensa menettänyt öljy vaihdettua 95-100-prosenttisesti koko öljytilavuudelta, kun taas perinteisellä tyylillä vaihteiston öljyistä jopa 40 % jää järjestelmään. Koneellisessa vaihdossa pystymme myös käyttämään vaihteiston pesuun tarkoitettua kemikaalia, joka poistaa vaihteistoon pinttynyttä likaa.

Öljynvaihdon lisäksi vaihdamme myös öljynsuodattimet vaihteistoihin, joissa sellainen on.

Öljynvaihto kannattaa tehdä välittömästi, jos vaihteistossa ilmenee  ongelmia kuten epätasaiset vaihteenvaihdot, tehohävikki, ylimääräiset äänet, nykiminen tai vaihteiston luistaminen.

Säännöllisellä öljynvaihdolla ehkäiset vaihteiston isompia ongelmia joiden korjaus voi maksaa  tuhansia.

Meillä on käytössä nykyaikainen Spin ATF vaihteiston huuhtelukone jolla saadaan vaihdettua öljyt ilman suurta tuoreen öljyn hävikkiä, huuhtelussa öljyä kuluu noin 4litraa enemmän kuin mitä vaihteiston tilavuus on. Öljyinä käytämme vain laadukkaita öljyjä jotka täyttävät vaihteistovalmistajien vaatimukset.